Die Welle



Såg filmen Die Welle i tisdags och idag såg vi klart den under tyskalektionen. Den var väldigt hemsk.
I början förstod jag ingenting och många av oss tyckte filmen var rent av dålig. Hade tysk text till också. Men efter ett tag så insåg man vad allting handlade om. Det började klarna upp skulle man kunna säga. Tänker inte nämna någonting kring händelser eftersom jag tycker att ni borde se den själv för att lära er inse hur allvarlig skolskjutningar, diktaturer och allting är. Mycket som kan diskuteras kring filmen och jag lovar er att jag var tyst då den slutade.
Jag var förstummad en stund innan jag gick därifrån. Inte den bästa filmen som gjorts, verkligen inte.
Men ett budskap har den, ett stort ett!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Är den på tyska också eller? :P

2011-12-15 @ 21:18:31
URL: http://alexisfoschi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har också sätt den.. Fast de var på Kunskap! :)

2011-12-16 @ 12:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0