Skjutningarna i Malmö - Uppmärksammas i Media dagligen

Som många av er nog har hört så är Malmö inte den bästa staden i Sverige att befinna sig i just nu.
Inte enligt nyheterna i alla fall...
De skjuter en massa och det är bara i ett visst område, Rosengård. Än så länge handlar det om familjekrig och lite gängkrig vad jag vet. Lite svårt att hänga med allting. Polisen oroar sig väldigt mycket och det börjar skjutas på dagtid också. Samma polisstyrkor som användes då Serieskytten i Malmö gick lös skall användas. Poliserna skall vara i området där skottlossningarna och morden hållit hus för att göra de som bor där lugnare. Jag går och studerar i Malmö men som tur är skjuter de inte i det området jag befinner mig i mest.

Börjar ju nästa vecka. Tänker i alla fall fortsätta läsa om det i tidningarna, lyssna på radion och kolla på nyheterna på tv:n. Viktigt att veta tycker jag då det handlar om Malmö som jag studerar i och finns så pass nära mig. He he. Vad tycker ni själva om detta då? Kommentera gärna eran åsikt.


Kommentarer
Postat av: Lina

Att dem orkar hålla på att skjuta..



Sv: Vi kan ta de på tele angående din kommentar eller så ses vi ngn dag..

2012-01-04 @ 12:05:07
URL: http://wordsoflina.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-01-12 @ 22:31:36
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0