Fråga om gymnasium!:)

Anonym om Gymnasievalet!:
Är lärarna bra på Jensen? Vet du om Natur linjen är bra? Hur ofta/länge har ni idrott? Passar skolan även dom som har högre betyg? Vilken skola är bäst enligt dig Jensen, Petri eller Borgar?

Svar: Tack för din fråga! Jag tycker att lärarna är bra på Jensen!! Dock finns det allting de som man ogillar… Naturlinjen sägs vara bra eftersom jag har för mig att någon som jag pratat med går i den och hon trivs väldigt bra. Vi har idrott en gång i veckan i antingen Kirseberg, Limhamnsfältet och ibland kan det förekomma andra ställen som exempel Sats gym. Skolan passar de med högre betyg med helt klart.
Det finns många duktiga elever på Jensen, enligt mig! De med högst betyg kommer ju självklart in först..

Den sista frågan är dock lite svår. Jag har varit på Borgarskolan och jag tycker inte den verkade någonting för mig. Petri har jag bara varit utanför och har en vän som går där som trivs där. Känner även någon som går på Borgar och som trivs där bra. Jag säger att Jensen är bäst enligt min åsikt, eftersom det är en friskola ”privat”, med mindre antal elever. Jag gillar det eftersom jag inte vill ha så många personer på min skola, då jag inte gillar stora skolor så mycket. Ett tips är att självklart gå på öppet hus och vill du ha mer hjälp så är det bara att säga till!
Vet ju som sagt att det är ett tufft val… :) Och tror jag är bäst på frågor om Jensen, men kan även försöka på frågor om andra skolor. Men är det de tre skolorna i Malmö som du väljer mellan då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0